יום 6 – 14/10/2016 – טבע ונוף ב-Picos de Europa

Friday, 14th October 2016 - יום 6
התוכנית להיום - Picos de Europa
לינה: Parador de Cangas de Onís
(190 אירו ללא ארוחת בוקר)

שעות שינה רבות עזרו להפיג במעט את עונשו של הווירוס. כשמתבוננים מהחלון לא רואים רחוק ונראה שאנחנו בתוך ענן, מה שעלול להיות קצת בעייתי לטיול בהרים עתירי נוף, אבל החלטנו להישאר אופטימיים, ולהיעזר ב-webcams של מסלולי הטיולים על-מנת להתעדכן בהמשך.
עשינו את דרכנו לתוך Cangas de Onis והתפצלנו, מי למכבסה ומי לסופרמרקט, וגם לקנות לתומר נעליים חדשות – הקודמות התפרקו או רטובות עדיין. הנעליים עוד יככבו בהמשך….. בין לבין התיישבנו לארוחת בוקר מאוחרת ב-Cafeteria Merino1920. עם גמר הסידורים כבר נהיה צהריים, הענן נעלם והשמש זרחה ועל כן יצאנו לדרכנו להרים.
במקור קיווינו לטיול ג'יפים עם הדרכה אישית להיכרות עם ה-Picos de Europa, לדאבוננו מדריכים דוברי אנגלית אינם בנמצא בחבל ארץ זה כך שנאלצנו לתכנן לנו מסלול משלנו, למזלנו אין באמת צורך ברכב 4X4.
בחרנו במסלול לאגמים (הנקודות הירוקות במפה) ועלינו בדרך מתפתלת ביותר מעלה מעלה, הכביש צר אבל עדיין מספיק רחב כדי לאפשר מעבר של רכבים המגיעים זה מול זה והאוטו מתנהג למופת.
עצרנו בדרך לתצפית נוף מ-Mirador de La Reina
fullsizerender
והמשכנו לחנייה ליד Lago de Ercina. נכנסנו דרך שער לתחום המחייה של הפרות המקומיות וצעדנו בזהירות בין מה שהן נוהגות להשאיר באחו 🙂 עד לשפת האגם.
img_6666s  img_6662simg_6675s
עלינו במעלה ההר לבקתה קטנה img_6676sממנה ניתן לצפות על Lago de Enol
img_6674s img_6678s
ומשם ירדנו חזרה ופנינו לסיבוב במוזיאון הפתוח במכרה ישן Minas de Buferrera.
img_6689s img_6693s
בניגוד לברצלונה שבה אופן התנועה המועדף על תומר היה בתוך עגלה, הרי שכאן בטבע הוא מגלה יכולות הליכה וטיפוס שלא היו מביישות חיילים קרביים.
img_6672s img_6699s
נפרדנו מההר ובדרכנו למטה עצרנו בעיירה העתיקה Covadonga לביקור בשתי האטרקציות שלה, הבזיליקה של סנטה מריה שהיא יפה מאוד מבחוץ ודי סתמית בפנים, וב-Santa Cueva de Covadonga מקום קדוש בנוי בתוך מערכת מערות על צלע ההר. שני האתרים קשורים ללוחם האמיץ פאליו שהביס את המוסלמים במורשת הקרב של אסטוריאס. הכנסיה נבנתה במקום בו נחל את נצחונו, והמערה בצלע ההר היא המקום בו גר גיבורנו.
img_6702s  img_6704s img_6707s
משם חזרנו למלון לנוח ולשתות משהו חם בפאטיו של הפראדור:
20161014_181612s
img_6712s img_6714s img_6715s
לאחר מכן יצאנו לחפש ארוחת ערב ב"קנגס", תומר תועד בגאווה בנעליים החדשות, וזכה למבטים וחיוכים מכל העוברים ושבים. בילי ג'ין – זה אנחנו.
img_9145בחרנו מסעדה שנראתה מלאה יחסית בספרדים והתיישבנו לארוחה מקומית: קודם כל סידרה (סיידר), ולאחר מכן פלטת גבינות אסטוריות, קלמארי מטוגן, קוביות תפוחי אדמה בשלושה רטבים. המלצר מזג לכוסות בלי להביט בהן – התרשמנו ממנו הרבה יותר מאשר מהמלצר של אתמול שאצלו חצי מהמשקה נשפך על הרצפה תוך כדי התהליך.
img_6724s   img_6731s img_6732s img_6733sבסיום אמרתי למלצר שמצאה חן בעיני גבינת הקברלס (הגבינה הכחולה המקומית), הוא שאל אם היא טובה ועניניו שכן, אז הוא אמר שלא ממש, שאלתי למה והוא אמר לי "חכה" ונעלם.
אחרי מספר דקות הוא חזר עם פרוסת לחם ועליה קבלרס ישנה יותר, רואים שהצבע הכחול דהוי יותר והריח עז יותר, לאחר הביס הראשון גם ברור שהטעם הרבה יותר חזק ועשיר, ולאחר האכילה מתפשטת גם קצת מתיקות בחלל הפה. "כמו יין" הוא הסביר 🙂

פורסם בקטגוריה בחו"ל, מסעדות, משפחה, ספרד 2016, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.