איסלנד – יום #9

Tuesday, 17th August 2021 - יום 9
התוכנית להיום - מחפשים כלבי ים
לינה: Guesthouse Nedra-Vatnshorn
(245 אירו ללא ארוחת בוקר)

התעוררנו בבוקר, יום בהיר אבל נתקלנו בתופעה שטרם ראינו כדוגמתה באיסלנד – יורד גשם! לא גשם זלעפות וגם אין רוח, רק מים שנופלים מהשמיים. עד עכשיו חשבנו שבשביל זה יש נחלים ומפלים.
היום נוסעים מזרחה בצפון איסלנד, לכיוון העיר השנייה ב"גודלה" (פחות מ-18,000 תושבים) Akureyri.

ראשית עצירה ב-Godafoss, המפל שלתוכו מישהו השליך מתישהו את האלים הישנים כדי להפגין את אימוץ הנצרות. כבר חלפנו על-פני המפל שלוש פעמים בדרכנו אל ומהחווה, אבל הפעם עצרנו כדי להתרשם מקרוב. עטפנו את עצמנו ואת תיקי הגב במעילי גשם ויצאנו מהרכב.
למרות שכבר ראינו אי-אילו מפלים, עדיין כמויות המים והזרימה מרשימים כל פעם מחדש.

משם נסענו לכיוון Akureyri ועצרנו בדרך בעיירה קטנטונת בעלת שם ארוך Svalbarðsstrandarhreppur בה התרשמנו מהמגדלור הכתום והבנים הקפיצו אבנים על המים.

לאחר מכן אמא והגדולים נכנסו למוזיאון אמנות מעניין שהעיירה התברכה בו באופן מפתיע.

מכיוון שהגשם התחדש עם הגעתנו ל- Akureyri, התחלנו את הביקור בסניף של Hamborgarafabrikkan ודגמנו את ההמבורגרים האיסלנדיים, לא היה רע, אבל הם חזקים בעיקר בתוספות וקצת פחות בבשר עצמו.

מכיוון שעדיין טפטף ויתרנו על הגנים הבוטניים והתנחמנו בגלידה Brynja שיש לה קהל מעריצים באיסלנד – בניגוד להמבורגרים, לגמרי בצדק.

כשעצרנו ברמזור גילינו שאוהבים אותנו.

עוד שעתיים נסיעה די משעממות הביאו אותנו לעיירה Blönduós שם קיבצו לנו ביחד מגרש משחקים גדול עם טרמפולינה, אומגה ועוד, בריכת שחייה עם מגלשות מים וסופרמרקט – מה עוד צריך? (למרות שעל הבריכה ויתרנו), בעצם יש גם כנסייה.

עוד חצי שעה נסיעה והגענו להוסטל שלנו, בעלת בית "קצת" קשה, חרדתית וחופרת אבל המקום נחמד 🙂

קישור לכל התמונות מהיום

פורסם בקטגוריה איסלנד 2021, בחו"ל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.