איסלנד – יום #8

Monday, 16th August 2021 - יום 8
התוכנית להיום - אזור Mývatn
לינה: Sandhaugar Guesthouse
(275 אירו ללא ארוחת בוקר)

קמנו לבוקר של התארגנויות וסידורים, כך שרק לקראת 12 יצאנו מחדרנו לא לפני שהלכנו לבקר את הסוסים שרעו מאחורי החדר, ואמרנו שלום גם לכלב של החווה שבא לרחרח מה קורה. היום צפויות לנו כמה נקודות עצירה סביב אגם Myvaten וגם נסיעה צפונה ל-Husavik. התחלנו ב-Skútustaðagígar, מסלול קצר שמוביל לנקודת תצפית יפה הן על האגם והן על כמה לועות מדומים שנוצרו באזור. שמחנו לראות שלא היינו היחידים עם רשת מגוחכת על הראש. בדרכנו חזרה עברנו דרך חנות גלידה מייצור עצמי של אחת החוות באזור, שהייתה מצוינת, לטעם המעולה של מנטה ופצפוצי שוקולד נוספה עכשיו גם גלידת ליקריץ. לדעת המכורה לקפאין, גלידת קפה ושוקולד הייתה אחת הטובות שיש. כאן התעוררה קושיה מעניינת – איך אוכלים גלידה מבעד לרשת המכסה את ראשך. אם תרים את הרשת – הברחשים יעוטו על הגלידה יחד איתך, אם תכניס את הגלידה מתחת לרשת, אפשר להבין לבד שטוב לא יצא מזה. חידה למיטיבי לכת.

משם נסענו לחצי האי Höfði, אשר ניתן לבקר בו רגלית ולטפס בשבילים צרים וצמחיה עבותה לנקודות תצפית מרהיבות.

ב – Dimmuborgir ניתן לראות עמודי לבה שנוצרו בעקבות עליה של מגמה משכבה חמה שפרצה דרך פתח בקליפת כדור הארץ ויצרה עמודים משונים ומפוסלים. בנוסף יש שם בית קפה וחנות מזכרות – אירוע לא כל כך שכיח כאן באיסלנד. בניגוד לארץ או למדינות רבות באירופה בהן סביב כל אטרקציה יש שורה ארוכה של דוכני מזכרות וגזלנים שמוכרים ארטיקים במחיר מופקע, כאן פשוט אין. מגיעים למקום, הולכים קצת (או הרבה) ומגיעים לתופעת טבע משונה, וסביבך מעט תיירים ומטיילים, וזהו. אפשר להתרגל לזה.

נסענו הלאה ל-Krafla שם יש מספר דברים לראות, למשל Viti שהוא לוע של הר געש (נשמע מוכר?) שבתחתיתו הבלתי פעילה יש אגם בצבע טורקיז מהמם. יש גם מרכז מבקרים בתחנת כוח ירוקה שמייצרת חשמל מאדי הקיטור הבוקעים מהאדמה, אבל בשלב זה העייפות נותנת את אותותיה, והחלטנו לוותר על תחנת הכוח (לא היה לנו כוח).

כשהגענו ל-Leirhnjukur הוחלט להתפצל – אמא והקטנצ'יק נשארו באוטו ואבא יצא עם הגדולים…

הגענו ל-Husavik רק לקראת שש, וכיוון שפספסנו את מוזיאון הלווייתנים, וממילא לא תכננו לצאת לשייט לצפות בהם, החלטנו לנסוע הישר למרחצאות החמים היפהפיים GeoSea. היופי של המקום מתגלה רק כשנכנסים פנימה. הכל מעוצב להפליא, והבריכות החמות צופות אל הים (בריכות אינפיניטי), וברגע שחשים צמא קל ניגשים דרך המים אל החלון והברמן מצייד אותך בשתייה אלכוהולית או לא, רק שלא תתאמץ.

מרוב שנהנינו בספא הגענו אל ה-Fish & Chips שבנמל ממש לפני הסגירה והספקנו להזמין

קישור לכל התמונות מהיום

פורסם בקטגוריה איסלנד 2021, בחו"ל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.