יום 7 – 15/10/2016 – מערות פרהיסטוריות, חדרים מודרניים ואוכל טוב

Friday, 14th October 2016 - יום 6
התוכנית להיום - מערות פרהיסטוריות, הגעה לבילבאו עם חדר בריחה וסיבוב פינצ'וס
לינה: Hotel Bilbao Plaza
(196 אירו ללא ארוחת בוקר)

קמנו והתארגנו מוקדם יחסית ונפרדנו מהפרדור, היום השמש זורחת והיעד הסופי שלנו הוא בילבאו.
20161015_090508sמכיוון שבדרך לפרדור לא הספקנו לעצור בקומיאס, החלטנו לעשות זאת בדרך חזרה.
20161015_100423sבדרך עברנו מעל שפך של נחל לתוך הים – Puente de la Maza

נסענו לראות את "אל קפריצ'יו" – בית אחוזה מפואר שגאודי בנה עבור קרוב משפחה עשיר של לופס אי לופס, המרקיז הראשון של קומיאס.
img_6742s img_6743s   img_6744s 20161015_110945s  img_6753s  img_6749s img_6750s  img_6758sלאחר מכן נסענו לראות אמנות קצת יותר עתיקה, ככל הנראה העתיקה ביותר באירופה. מחוז קנטבריה ידוע במערות הפריהיסטוריות שבו והמפורסמת שבהן היא אלטמירה, אבל אליה לא ניתן להיכנס. נכון שלצידה יש שחזור נאמן למקור שבו כן ניתן לבקר, אבל הרעיון לבקר בחיקוי מודרני במקום בדבר האמיתי נראה לנו קצת משונה. במקום בחרנו בזוג מערות סמוכות: Cueva de El Castillo ו-Cueva Las Monedas שבהן ניתן להתרשם מקרוב מהדבר האמיתי. הכניסה היא רק עם מדריך ובקבוצות של 14 לכל היותר. במערות יש ממצאים החל מלפני 150,000 שנה וציורי קיר עתיקים בעיקר של חיות וסטנסילים של כפות ידיים. התמונה העתיקה ביותר היא מערכת מורכבת של נקודות אדומות שצוירה לפני 40,800 שנה וכבר אין את מי לשאול מה בדיוק היא מסמלת.
img_6764s  img_6766s img_6767s

המדריכה דוברת ספרדית רהוטה ואנגלית עילגת, אבל עד סוף הסיור כבר ידעה כמה מילים בעברית. בחינניות ובהתלהבות רבות היא לקחה אותנו במורד המערה המתפתלת, והצביעה על כל אחד מהציורים כדי שכולם יבינו בדיוק את קווי המתאר של הביזון, הסוס, וכו'. חלק מהציורים משתמשים בקווי המתאר הטבעיים של הסלע כדי להתוות חלק מגוף החיה.

משם נהיגה של שעה ורבע למלון שלנו בבילבאו Hotel Bilbao Plaza הנמצא ממש בלב העיר על גדת הנהר והליכה קצרה לחדר בריחה Mad Mansion 1 שהוזמן מהארץ. חדר שני שלנו בספרד אחרי הראשון בברצלונה.
זה אחד החדרים שהחבר'ה הספרדים המליצו עליהם. סיפור המסגרת הוא על בית אחוזה עתיק שבו מתגוררת משפחה שמחביאה סוד נורא אותו עלינו לגלות ולהימלט לפני שהם חוזרים. החדר מרובה חידות, מקבילי, ומאד מעניין מבחינת הזרימה שלו. הופתענו מכמות הרמזים הרבה שניתנה לנו גם מבלי שביקשנו כלל. בדיעבד (קיימנו דיון ארוך עם המפעיל) מסתבר שזו שיטה מקובלת בספרד, ומתן הרמזים מהווה מבחינתם חלק בלתי נפרד מההתקדמות בחדר. הקונספט מעט משונה בעינינו, ונראה לנו שאנחנו מעדיפים שיתנו לנו להתמודד בעצמנו עם חידות ולבקש את הרמזים רק אם אנחנו חייבים. מסתבר שגם היוונו עבורו אתגר כי בדרך כלל הוא מקשיב לדיאלוג בין חברי הקבוצה ומעריך את התקדמותם בפתרון החידות אך אצלנו ההקשבה לא עזרה לו הרבה 🙂
כמעט והצלחנו לצאת בזמן, קוד היציאה של הדלת האחרונה ניתן בצורה קצת בעייתית ושגינו בו בספרה אחת. בניגוד לחדר הקודם – בהחלט חדר מומלץ.img_6768s
הליכה רגלית לכיוון העיר העתיקה תוך מעבר במבחר פינצ'וס ברים (הנוסח הבאסקי לטאפס ברים)
3 מתוך 5 המומלצים בבלוג האוכל באתר תיירות באסקי.
הראשון Gure Toki. מצאנו שולחן בפנים, בחרנו פינצ'וס והמלצר הביא לנו אותם לשולחןimg_6769s עברנו למקום השני המומלץ, Café Bar Bilbao, גם הוא בכיכר העיר, אך לצערנו היה מלא לגמרי וכל השולחנות בחוץ גם היו תפוסים. אולי ננסה אותו שוב מחר. אז המשכנו ל-Irrintzi, מקום ממש נעים ורגוע יחסית גם כשהוא מלא באנשים, שם נהנינו ממבחר פינצ'וס מעולים כולל כאלה שתומר שמח בהם מאוד.
img_6772s img_6775s img_6776s img_6778simg_6780s

פורסם בקטגוריה בחו"ל, חדרי בריחה, משפחה, ספרד 2016, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.