"על האש" בתוך הבית?

חברת Ninja ידועה בארץ בעיקר בזכות הבלנדרים שלה שהפכו כבר לשם נרדף למוצר עצמו וכבשו בסערה את השוק הישראלי. אבל Ninja מייצרת גם מגוון מוצרים אחרים למטבח: מעבדי מזון, טיגון באוויר "אייר פריי", סירי לחץ וההפתעה המעניינת במבחינתי גריל המלווה בהצהרה המרשימה "על האש בתוך הבית".

במאמר מוסגר, יצא לנו לבדוק בבית באופן די יסודי "סיר טיגון ללא שמן" של חברה אחרת, ליתר דיוק "סיר בישול מופחת שמן" והכינוי שהדבקנו לו במקום "אייר פריי" היה "פראייר" – בשום דרך לא הצלחנו להוציא ממנו תפוחי אדמה בכלל או צ'יפס בפרו שהיה שווה לאכול – בקיצור לא המלצת קנייה.

באירוע ההשקה של סדרת המוצרים החדשים, התכנסנו במסעדת התרנגול הכחול, שם ניצח שף שאול בן-אדרת על צוות המסעדה והכין מגוון מרשים של משקאות ומאכלים בעזרת שלל המכשירים של Ninja. הזדמנות נהדרת להתרשם מקרוב מהמכשירים, לראות מה הם מסוגלים לעשות וגם לאכול מטעמים. בגזרת הבשר טעמתי המבורגר, אנטריקוט, שקדי עגל ונתחי כתף #5.

יומיים לאחר מכן נחת אצלי במטבח Ninja® Foodi Grill והתחלתי לבדוק אותו בעצמי.

התפעול פשוט ביותר, אמנם אפשר לבחור טמפרטורה וזמנים באופן ידני, אבל החברה הגדירה מראש מצבי גריל, טיגון, צלייה, אפייה וייבוש שניתן להפעיל בלחיצת כפתור. לוחצים, ממתינים לצפצוף שהתחמם, מכניסים אוכל ומחכים לצפצוף שמוכן.
במהלך השבוע בדקתי צליית נקניקיות תוצרת בית, גם ממצב קפוא וגם ממצב מופשר – התוצאה הרבה יותר טובה ממה שהצלחתי להגיע אליה במחבת.
חזה עוף – יצא עסיסי בצורה מטורפת.
כנפיי עוף ברטבים שונים.
צ'יפס – הוכנו ממספר חיתוכים – שום דבר לא יכול להתחרות בצ'יפס שהוכן בטיגון כפול בשמן, אבל זה ללא ספק צ'יפס לא מטוגן מעולה שנעלם במהירות הבזק.
בזמן השימוש לא עולה בכלל עשן מהמכשיר, ריח יש רק כשפותחים את המכשיר וזה ריח נפלא של אוכל.

אתמול החלטתי לאתגר את המכשיר עם צלעות טלה שנרכשו בצפון. תוך 10 דקות התיישבתי לאכול, פתחתי צנצנת של רוטב מנטה שנרכש בנסיעה האחרונה לפאפוס (יחד עם בקבוק A1, רוטב וורצ'סטרשייר של Lea & Perrins ועוד מגוון דברים דומים שיש שם בכל סופר וכאן אין) והתענגתי. כשהכנתי בערב צלעות לתיכוניסט, הזאטוט ביקש לטעום והחליט שגם הוא רוצה אחד.
"אבא, זה טלה נכון?"
"כן"
"זה טעים!"
הריח של שומן טלה הוא בהחלט משהו שאי-אפשר להתעלם ממנו והוא בהחלט היה נוכח בבית מספר שעות לאחר הבישול. אבל, וזה אבל גדול, כל זאת ללא העשן המלווה בהכנת צלעות טלה בגריל של התנור ובטח ובטח ללא הסכנה שהשומן יידלק, שלא לדבר על הריח שנדבק לתנור.

ברמת הניקיון, יש 3 חלקים שזקוקים לניקוי (המיכל הראשי, הרשת/הסיר והמסנן) וניתן להכניס אותם בנוחות למדיח. הבעיה הכי גדולה עם ה-Ninja היא "איפה לעזאזל יש לי מקום לעוד מכשיר חשמלי על השיש?"

סיכום ביניים: מוצר מוצלח מאוד שבאמת נותן נותן מענה ל"על האש" קטן בבית, במהירות ובנוחות.

ואיך אפשר בלי אנקדוטה מעניינת על שפה או תרגום?

ותמונה אמנותית אחת לסיום

נ.ב.
בניירת כתוב שאפשר גם לאפות עם המכשיר וגם לייבש מזון. באינטרנט ניתן למצוא שלל אביזרים ייעודיים שניתן לרכוש לצורך העניין – בהחלט אופציות מעניינות – ההמשך יבוא… עוד לא ניסינו ירקות 🙂

פורסם בקטגוריה מתכונים, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *