יום #6 – עיירות #5

קמנו בבוקר לרעמים, ברקים וגשם שירד בעוצמה במשך כמה שעות. בעודנו מתעוררים ומציצים בחלון נפלו עיננו על מתלה הכביסה האומלל ונוטף המים שעליו הכביסה שלנו. החלטנו לא לצאת בגשם להציל אותה, אבל זמן קצר אח"כ המתלה נעלם והופיע שוב במרפסת מקורה – תודה לבעלי הבית האדיבים. לקראת השעה תשע הגשם נחלש ויצאנו לדרך בתקווה שנחזור לכביסה יבשה (רמז – זה לא מה שקרה).

התוכנית להיום היא חמש עיירות ציוריות היושבות על חוף הים. ניתן למצוא מידע רב על Cinque Terre (חמשת העיירות) באינטרנט ולצורך הטיול של היום נעזרתי ספציפית בבלוג הזה.
פתחנו בנסיעה של כשעה וחצי מבית החווה שלנו ל-La Spezia. בדרך אלון סיפק הסבר על מה שהתרחש עם אוניות המעפילים שיצאו מהנמל של לה ספציה והבריטים שלא רצו לתת להם להגיע לארץ. בזכות לחץ בינלאומי בכל זאת לא היתה ברירה והמעפילים הגיעו בשלום לנמל חיפה. גם אנחנו הגענו בשלום וחנינו בחניון הצמוד לתחנת הרכבת.

קנינו כרטיס "יומי חופשי" לרכבת שמאפשר נסיעה בין העיירות השונות, שימוש בשירות אוטובוס באחת העיירות, שימוש חינם בשירותים בעיירות (לא דבר של מה בכך), וגם Wi-Fi (פחות אטרקטיבי).
גילינו שבגלל מזג האוויר, אין שום אפשרות להליכה בין הכפרים וכך נחסכה לנו דילמה 🙂

נסענו ברכבת עד ל-Monterosso al Mare, הצפונית מבין העיירות. כבר במהלך הנסיעה מתחילים לראות נופי ים בכל גווני הכחול שגורמים לכולם להיצמד לחלונות. ירדנו ויצאנו להסתובב.
הנוף לים יפה וכך גם החוף שהוא המאפיין המשמעותי ביותר של העיירה הזו.

משם חזרנו דרומה ברכבת ל-Vernazza שהיא לדעתנו משמעותית יפה יותר. הבניינים בכל הצבעים נראים כאילו הם צומחים מתוך הצוקים ומתוך הים.

משם תחנה אחת דרומה ברכבת ל-Corniglia. בתחנת הרכבת יש מיניבוס שנוסע הלוך ושוב כדי להעלות ולהוריד תיירים מהעיירה שבצלע ההר. הנוף מלמעלה די מרשים ולמרות שהעיירה מלאה בתיירים, רוב המסעדות מתעקשות לסגור בשעת הצהריים.

העיירה הרביעית היא Manarola ובה החלטנו לבדוק את הגלידה המקומית, שהיתה בסדר גמור, אבל לא מהווה שום תחרות לגלידות של פירנצה ושל לוקה.

האחרונה Riomaggiore

חזרנו לבית החווה שם מצאנו כביסה שהיא רק רטובה, אבל לא ספוגת מים.
בישלנו לנו ארוחת ערב טעימה ושכבנו לישון.

פורסם בקטגוריה בחו"ל, טוסקנה 2019, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.