יום #5 – סובו לוקה והקיפוה

Tuesday, 1st October 2019 - יום 5
התוכנית להיום - מסתובבים בלוקה
לינה: Fattoria Colleverde
(200 אירו ללא ארוחת בוקר)

אחרי לילה של שינה טובה משכימי הקום יצאו לסיבוב קצר בכרמים.

במהלך ארוחת הבוקר החלו להופיע טרקטורים עם הענבים האחרונים של הבציר.

לאחר ארוחת בוקר טעימה והתארגנות שכללה גם כביסה, נסענו ללוקה היפה. כמו בכל הערים הכניסה לעיר העתיקה עם הרכב אסורה, ובשיטוטנו אחר חניה מצאנו חניון חינם, מעט מרוחק אך בשלב זה של היום עוד היינו רעננים (רמז – בסוף היום ייחלנו שהאוטו יהיה קרוב יותר…). נכנסנו ללוקה, שכרנו אופניים משפחתיים ויצאנו לסיבוב רכיבה על החומות. כמו שניתן לראות בתמונות החומות כל כך רחבות שיש ממש טיילת בראשן, והנוף ממעלה החומה מקסים. לאחר שעה של דיווש מאומץ סיימנו את כל הסיבוב וירדנו חזרה אל העיר.

קפה וגלידה היו כורח המציאות, אם כי לא מוצלחים במיוחד. התחלנו בסיבוב כייפי בסימטאות של לוקה.

שמנו פעמינו אל מגדל Guinigi שבראשו גינת עצי אלון שממבט מהרחוב נראית מאד משעשעת – מגדל שצומחים ממנו עצים. טיפסנו את כל 230 המדרגות אל ראש המגדל ואחרי שהסדרנו נשימה התפנינו לראות את נוף הגגות המהמם.

כיוון שכבר היה אחרי 14:00 מצאנו לנו מסעדה נחמודת – המסעדה של סבתא קלרה. לזניה, רביולי עם תרד וגבינות, פסטה עם ראגו חזיר בר ומנה קלילה של מלון עם פרושוטו שהיתה הצלחה גדולה.

אחרי ארוחה כזו חייבים גלידה ומצאנו את זו שנראתה, ואכן היתה, מצויינת. גלידה טריה בעבודת יד, ועם טעמים שכמוהם עוד לא ראינו – שוקולד מריר עם פירורי חזיר, פיסטוק מלוח ופיסטוק מתוק, שוקולד מריר עם ג'ינג'ר ועוד. הגלידה הייתה רכה ואוורירית כמו בפירנצה אבל הטעמים הרבה יותר עזים.

בדרכנו חזרה לרכב עברנו ב- Piazza dell'Anfiteatro, כיכר אובלית שתחתיה היה פעם אמפיתיאטרון, ואכן כל הבניינים בנויים עם חזית קעורה סביב לכיכר. חנויות קטנות רבות שנפתחות לשני הצדדים, כולל חנות מתוקה שמוכרת מוצרי נייר עמידים למים – תיקים וכו'.

לאחר כמה הרפקאות ניווט וביקור נוסף בסופר לקראת ארוחת ערב, הגענו חזרה לבית החווה והאמיצים שביננו (תומר, שירה ויונתן) נכנסו לבריכה שהיתה קרה מאד.

ארוחת הערב כללה סלמון בתנור, נקניקיות צלויות, פסטה ברוטב גורגונזולה, שעועית חלוטה ויין טוב.

פורסם בקטגוריה בחו"ל, טוסקנה 2019, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *