יום 4 – 29/3/2018 – נעים מאוד, סופיה

Thursday, 29th March 2018 - יום 4
התוכנית להיום - סיור רגלי בסופיה ואוכל טוב
לינה: Vitosha Apartments
(87.5 אירו ללא ארוחת בוקר)

הפעם לא כיוונו שעון מעורר ומי שרצה והצליח קם מתי שבא לו 🙂
הילה ואני ירדנו לשיטוט בוקר + קפה וקניות (מחירי הטואלטיקה והתמרוקים כאן הם בסביבות 1/3 מהמחיר בארץ) וכשחזרנו גילינו שהילדים כבר אכלו ארוחת בוקר באופן עצמאי – איזה כיף!
בשעה 11:00 התייצבנו לסיור מודרך של 365 – היכרות עם סופיה. כבר היינו בסיורים טובים של חברות דומות בערים אחרות באירופה, למשל בברצלונה, אבל הסיור של היום היה עוד יותר טוב. תומר כבר הפגין יכולת הליכה מרשימה ביותר אתמול בשלג אבל היה לו קשה למשוך שעתיים משעממות מבחינתו – ככה זה כשלא מבינים את המדריך. אנחנו מאידך, למדנו לא מעט על ההיסטוריה של בולגריה בכלל ושל סופיה בפרט. להיסטוריה של יהדות בולגריה ושל המלך בוריס יש קשר ישיר להיסטוריה המשפחתית של הילה ומה שסיפר המדריך חופף למה שהילה מכירה מהבית. למעשה לולא אותו בוריס ועמידתו נגד היטלר ספק אם היינו עומדים כאן בסופיה בהרכב הזה.

Palace of Justice

Saint Sofia Monument

Regional History Museum Of Sofia

Saint George's Rotunda

Cathedral Saint Alexandar Nevski

בין היתר למדנו בסיור על מנהג המרטניצה (Martenitsa) שבו עונדים על פרק כף היד סרט קלוע חוטים אדומים (אשה) ולבנים (גבר) עד שרואים את החסידה הראשונה ואז מסירים את הסרט ותולים על עץ מלבלב. אז אם תראו באביב עצים במראה הבא תבינו למה.

בסיום הסיור הסתובבנו בשוק העתיקות שליד קתדרלת נבסקי. בניגוד לשווקי עתיקות רועשים אחרים באירופה, השוק קטן ומסודר. רוב מה שמוצע למכירה באמת ישן. הרבה מזכרות מתקופת מלחמת העולם השנייה וגם הראשונה וגם דברים ישנים יותר. כמות החיקויים קטנה מאוד וכמות הסחורה המודרנית מזערית. מי שהתחום מעניין אותו ממש חייב לבקר כאן (הם מאוד לא אוהבים שמצלמים תמונות).

חזרנו לדירה לנוח קצת (ממש קצת) ויצאנו לחדר בריחה The Crystal Skull כי בבנסקו חדרי הבריחה שנמצאים במלון שבו שהינו כבר לא היו פעילים – אמרו לנו שהעונה הסתיימה.
חששנו מאוד שתומר לא יסכים להשתתף אבל לשמחתנו חדוות חדרי הבריחה חזרה אליו. החדר היה טוב למרות שהוא חדר לינארי והסתדרנו בו לא רע, קצת רמזים והצלחנו לשחזר את הצלחתו של אינדיאנה ג'ונס תוך 58 דקות.

חזרנו לדירה לעוד מנוחה קצרה ואז יצאנו לארוחת ערב שהזמנו מבעוד מועד ב-The Hadjidragana tavern. חוויה בולגרית מסורתית כולל מוזיקה מסורתית חיה, מלצרים בלבוש מסורתי וכמויות אדירות של אוכל טעים.

למרות שכבר אחרי שמונה בערב, מזג האוויר נעים ולראשונה מאז תחילת הטיול אפילו אין צורך במעיל.

פורסם בקטגוריה בולגריה 2018, בחו"ל, חדרי בריחה, מסעדות, משפחה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.