יום #2 – פירנצה, טפרברג, ומאכלים באות פ'

Saturday, 28th September 2019 - יום 2
התוכנית להיום - סיור בפירנצה
לינה: Firenze Camping In Town
(67.5 אירו ללא ארוחת בוקר)

קמנו אחרי שינה עמוקה וטובה, ואבא – אמא נסעו לסופר שבמתחם לקנות מצרכים לארוחת בוקר. הסופר די גדול ומאובזר בכל מה שנדרש וקצת יותר. חזרנו ואכלנו ארוחת בוקר מתחת לפרגולה, יוגורטים, לחמניות עם נקניקים, צ'יריוס ופירות.
עוד מהארץ קבענו סיור עם לי טפרברג – מדריכת טיולים מקומית וישראלית (כן, יש דבר כזה).
הפעם תומר יהיה מאושר כי הסיור הוא רק בשבילנו והוא בעברית.
הקדמנו להגיע לנקודת המפגש כדי לדגום קפה ועוגה ב-Caffè Scudieri שב-Piazza di San Giovanni.
הזמנו קפה ומבחר מיני מאפה ותוך כדי הופיעה לי והצטרפה אלינו.

עוגיות שקדים – Ricciarelli

הרבה יותר קל כשיש דוברת איטלקית בשולחן. אם תהיתם – יש קשר משפחתי ליקב טפרברג, אבל לא כזה שמזכה בטעימות יין בסוף הסיור 🙂 לי חביבה ונינוחה, זרמה איתנו בקצב ובתחומי ההתעניינות.

כשתומר מאס בסיור מלומד לי הביאה אותנו לגלידריה משפחתית שעושה גלידה טריה בטעמים עונתיים, כמו למשל רימונים, ענבים ולבנדר. אין ברירה חייבים לטעום.
איטליה בכלל וטוסקנה בפרט מתמחות בגלידות משובחות המיוצרות מדי יום ביומו כדי לשמור על טריות מקסימלית. הגלידות כוללות רק מעט סוכר, אם בכלל, וזאת על מנת להדגיש את חומרי הגלם האיכותיים. נזכרנו, איך לא, בגלידה ארטה בתל-אביב.

סיפורה של פירנצה הוא במידה רבה סיפורה של משפחת מדיצ'י רבת ההשפעה וההון, וטביעת היד שלה ניכרת בכל פינה בעיר.

נחמד לראות מקום שבו מאבק שילטוני התבטא בפסל של דויד שהוזמן על ידי הרפובליקה כסמל של הקטן המנצח את הגדול, ולמולו פסל של הרקולס שהוזמן על ידי נצר מדיצ'י כמי שאומר – מה שאתה רוצה אבל עדיף שתזהר ממני. היה נחמד אם גם היום התעמולה היתה סימבולית ואמנותית כל כך.

סיימנו את הסיור על הגשר הרומנטי שגם שרד את ההפצצות של מלה"ע השניה.

קצת תמונות ונפרדנו מלי, לא לפני שציידה אותנו בהמלצות לארוחת צהריים.

מסעדת טמרו במרחק הליכה לא ארוך, שכנראה לא היינו חושבים להכנס אליה ללא המלצה מדוייקת. את הפסטה מכינים שם במקום, וגם את הפיצה. גם מנת החצילים נקראת פארמג'אנה – בקיצור ארוחה שכולה בפ'.

הדרך חזרה לקמפינג היתה ארוכה מהצפוי אבל סוף סוף הגענו חזרה לשמחת כל בני הבית. אמא הרוויחה ביושר שנ"צ, והשאר הלכו לבריכה שבמתחם.

בשבע וחצי התייצבנו במסעדה שהזמנו מהארץ, אחרי נסיעה מפותלת בכבישים צרים במיוחד. התפריטים היו רק באיטלקית אבל עם קצת עזרה מהמלצר וניחושים מושכלים הצלחנו להזמין מנות שרצינו. הציפיות היו גבוהות ביחס למה שקיבלנו אבל לא היה רע. ושוב צדקה לי שאמרה שהבישול הממוקד בחומרי גלם גורם להם לא לתבל. לא מספיק להשתמש בחומרי גלם טובים צריך גם לדעת מה לעשות איתם, ועם כל הכבוד – קצת מלח לא יהרוג אתכם.

פורסם בקטגוריה בחו"ל, טוסקנה 2019, מסעדות, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to יום #2 – פירנצה, טפרברג, ומאכלים באות פ'

  1. מאת Karen Parsons‏:

    Hope you all continue to have a fabulous time in Italy. Love cousin Karen xoxo

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *