יום 14 – 22/10/2016 – נסיעה, נסיעה, נסיעה… והגעה

Thursday, 22nd September 2016 - יום 16
התוכנית להיום - הגעה ל-Espot שבפאתי הפארק הלאומי
לינה: Els Encantats Hotel-Spa
(101 אירו כולל ארוחת בוקר)

הכנו לעצמנו ארוחת בוקר טעימה ואחריה נפרדנו מהבית הנחמד והמבודד.

img_7095s img_7094s התחלנו בנסיעה של 3.5 שעות נטו שתביא אותנו לקראת סוף היום אל עיירת הקייט והסקי Espot שבפאתי הפארק הלאומי Aigüestortes i Estany de Sant Maurici National Park. טעות קלה בניווט האריכה את המסלול בשלושת רבעי שעה, אך חזרנו אליו והמשכנו בדרכנו עם שינויים קלים.
img_7104sאתמול היה מזג אוויר מושלם – שמש ושמיים כמעט נטולי עננים. היום מתחיל קצת מעונן יותר ואנו עולים בהדרגה גבוה יותר לתוך הפירינאים. הנופים הולכים ומשתנים, והופכים לצוקים פראיים, ולהרים המכוסים בעצים בשלבים שונים של שלכת. העיירות קטנות ומבודדות – לפעמים רק כמה בתים ולפעמים רק שאריות של בתים מתקופות עתיקות.
img_7114simg_7106s img_7105s לאחר שעתיים של נסיעה עצרנו לחלץ עצמות ב-Torres de Obispo. נכנסנו לבר השכונתי שהתחבא מאחורי דלת עץ לא לגמרי מזוהה ולמרבה התדהמה של הקשישים במקום התיישבנו והזמנו קפה ותה שהיו די מגעילים אבל הקנו לנו את זכות השימוש בשירותים. הפלאצה המרכזית שלהם כל כך קטנה שקיווינו לא לפגוע בשום דבר ברברס כשהסתובבנו לצאת משם.
img_7100sהמשכנו לנסוע עוד שעה וחצי נסיעה במנהרות ובפיתולים לצד נחל ואוסף סכרים.
img_7121s img_7123s img_7119s img_7110simg_7129s  img_7111s
ב-Viella, עיירת סקי נעימה למדי, עצרנו לזמן ארוך יותר. העיירה מלאה בחנויות לבגדי חורף וסקי. הנהר זורם ממש בתוך העיירה.
img_7136s img_7133s
משם שעה אחרונה של נסיעה עד אספוט, בדרך מתפתלת שעולה עד למעבר הרים בגובה המכובד לכל הדעות 2,072 מטר מעל לפני הים עם תצפית להרים מושלגים. עצרנו להצטלם ליד השלט יחד עם כמה אופנוענים וגם רוכב אופניים אמיץ אחד שהיה ככל הנראה בכושר מצוין.
img_7149s   img_7141s
כל הכבוד לילדים ששרדו את היום הארוך הזה שרובו היה באוטו. הגענו למלוננו החביב – Els Encantats, שם קיבלנו חדר משפחתי שהוא בעצם שני חדרים שביניהם מפריד חדר האמבטיה עם נוף מקסים מהחלון.
img_7152s img_7151s

אכלנו ארוחת ערב במסעדת Juquim המומלצת ב Trip Advisor וגם ב"למטייל", מה שהביא לכאן חוץ מאיתנו גם את שני הישראלים הנוספים בעיירה, וכנראה גם ישראלים רבים לפנינו (יעידו על כך התפריט בעברית והמלצר שהזהיר אותנו שיש Pork במנה).
img_7157s img_7156s img_7155s img_7154sהאוכל מצויין ומצדיק את ההמלצות, והיין מזכיר לנו את היינות ששתינו לפני 21 שנה כשנסענו רק שנינו לכאן. הבעיה היחידה היא שהיכולת לסיים בקבוק יין כנראה התאדתה עם השנים. צריך לחזור להתאמן על זה…

פורסם בקטגוריה בחו"ל, מסעדות, משפחה, ספרד 2016. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.