יום 12 – 20/10/2016 – נפרדים מהבאסקים ועוברים לפירינאים

Thursday, 20th October 2016 - יום 12
התוכנית להיום - חדר בריחה בפמפלונה, פארק חבלים בפירינאים
לינה: La Borda de Pastores
(110 אירו ללא ארוחת בוקר)

img_7012s img_7013s
ארוחת בוקר אחרונה בבית החווה ונפרדים מאזור סן סבסטיאן וחבל הבסקים.היעד לסוף היום הוא הפירינאים עם מספר עצירות בדרך.

פמפלונה (אירוניה בשפה הבאסקית), בירת מחוז נבארה, מפורסמת בעיקר בשל מירוץ השוורים המתקיים בה בחודש יולי, אבל מכיוון שאוקטובר עכשיו, אין ברחוב שוורים ו/או מטורפים לבושים בלבן שנסים מפניהם.

img_7023s img_7025s img_7026s img_7029s

בערך באמצע מסלול המירוץ, ברחוב סמוך מחכה לנו חדר הבריחה השלישי שלנו בספרד, Wayout, מטרת העצירה בפמפלונה 🙂 גם החדר הזה הומלץ על-ידי מביני הדבר הספרדים. קידם את פנינו פרמין וכל הטורס מסביב שוב הזכירו לנו את "צלה של הרוח" למרות המרחק מברצלונה. ניכר היה בו שהוא מבין בחדרי בריחה אם כי האנגלית שלו הייתה מעט בעייתית. למרות זאת העלינו את העניין שגילינו בחדר הקודם לגבי ריבוי הרמזים. הוא אכן אישר שהרמזים הם חלק הכרחי ובלתי נפרד מהמשחק, אבל הוא ייקח בחשבון את רצוננו לקבל מה שפחות מהם.
הכניסה לחדר חביבה ומיד יש שפע של דברים לעשות. קיווינו שחדר בשעות הבוקר יקל על הזאטוט אבל הוא די מהר התעקש לצאת ושוב נאלצנו להיפרד מהילה ולהישאר שלושה. הפעם הרמזים לא הגיעו בקצב מוגזם אלא באמת רק בשלב שבו היה הגיוני לקבל אותם.
החדר מקבילי ובהחלט יכול להעסיק ארבעה (או יותר) בו-זמנית, ישנן חידות רבות ומקוריות עם שימוש באמצעים שטרם ראינו כמותם, גם בטכנולוגיות מתקדמות וגם באביזרים ישנים יותר.
בשלב מסוים נכנסנו לקצב די טוב אבל הזמן אזל לנו בדיוק כשהתחלנו לעבוד על החידה האחרונה.
5 דקות נוספות, או לחליפין עבודה ברביעיה היו מוציאים אותנו מהחדר בזמן.
פרמין עבר איתנו על מה שלא הספקנו וגם על נקודות אחרות שלא היו ברורות בדרך.
לדבריו רק 35% מהמשחקים מסתיימים ביציאה של הקבוצה וגם מי שמצליח עושה זאת ממש בדקות האחרונות. מכל החדרים בארץ החדר הזה מזכיר את פורטל Y (הראשון) ברמת החידות, איכותן ומקביליות החדר, אך ברמת העיצוב והגימור הוא טוב ממנו. חדר מומלץ מאוד.
לסיום הוא הראה לנו בגאווה את החדר הבא שלהם שנמצא בבנייה, יש שם כמה חידות שהולכות להיות שוס רציני.
3 דקות הליכה משם חיכתה לנו ארוחת צהריים (הוזמנה מראש) במסעדת Gure Etxea שבכיכר המרכזית של פמפלונה. הכיכר דומה לכיכרות (המלבניות) בברצלונה, בילבאו או סן סבסטיאן אבל הרבה יותר גדולה. לולא ידענו על קיומה של המסעדה, כלל לא היינו רואים שהיא קיימת. האוכל היה מצוין כמו גם האנגלית שבפיו של המלצר.
img_7018s img_7019s img_7020s img_7021s
התוכנית המקורית הייתה המשך נסיעה לכיוון הפירינאים אל פארק חבלים, הזדמנות להוציא קצת מרץ. אבל שירה חולה וגם אלון לא במיטבו אז נסענו ישר לכיוון הצימר הפסטורלי שלנו La Borda de Pastores. כ-10 דקות לפני ההגעה גילינו שהיציאה מהכיכר לכיוון החווה חסומה. לא הצלחנו להבין בדיוק מדוע וגם שיחה לחווה לא הניבה תוצאות אז ברגע שראינו מכוניות מגיעות מהכיוון הנגדי והבנו שאין איזו סכנה מטורפת, המשכנו. הכביש הפך ליותר ויותר צר, הצמיח יותר ויותר בורות ולבסוף הפך ללא סלול בכלל, אבל בקצהו הייתה החווה. סוס, חמור, 2 כלבי רועים אבל לא אנשים.
בסופו של דבר הופיע נער והוביל אותנו לדירה חמודה ונעימה עם מיטבח מאובזר היטב. לאור המצב הכללי של כולם והעובדה שהנסיעה בחושך בדרך הכפרית לא ממש נראית אטרקטיבית, החלטנו שעדיף ארוחה בייתית על עוד מסעדה, מה גם שצריך להצטייד לארוחת הבוקר של מחר.
img_7032sנחנו קצת ונסענו לסופר להצטיידות בכל טוב.
עד שהגענו לדרך העולה חזרה לחווה כבר ירד הלילה ואחרי אחד העיקולים ראינו לאור פנסי הרכב זוג ארנבים גדולים עם רגליים מסיביות מקפצים על הדרך. ההתלהבות מהארנבים טרם שככה ומשפחת חזירי בר קטנים חצתה את השביל. אין ספק שקיבלנו אוירה מאד כפרית במקום הלינה הזה.
במטבח נכנסנו לעבודה מהירה ויחד הכנו ארוחה לתפארת: פסטה ברוטב, שעועית ירוקה רחבה, נקניקיות כבש משובחות, שרימפס עם פטריות ונקניקיות עוף לתומר. האם זה באמת מפתיע שמה שזכה להכי הרבה התפעלות מצד הקטנצ'יק זה קופסת מיץ אפרסקים עם קשית שנאותנו לקנות לו בסופר?

פורסם בקטגוריה בחו"ל, חדרי בריחה, מסעדות, משפחה, ספרד 2016. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.