יום 1 – 26/3/2018 – נוסעים להרים עם השלג (Bansko)

Monday, 26th March 2018 - יום 1
התוכנית להיום - נחיתה בסופיה, נסיעה לבנסקו, פגישה עם השלג
לינה: Lucky Bansko Aparthotel SPA & Relax
(200 אירו כולל ארוחת בוקר)

יום ארוך ביותר עבר עלינו, קמנו לפני 3:00 ונסענו לשדה התעופה – זה המחיר של טיסת בוקר.

קצת שיגעו אותנו עד שעלינו למטוס, אבל תורים לא היו, ובכלל המטוס לא היה מלא.
הטיסה הייתה קצרה יחסית ונחתנו בזמן. 15 דקות מרגע הנחיתה כבר היינו בחוץ אחרי ביקורת דרכונים ואיסוף מזוודות, אבל לא חיכה לנו איש מחברת ההשכרה עם שלט – אז חיכינו.
בשלב מסוים הבנו שיש בעיה וגילינו שלחברת ההשכרה בעצם יש דלפק והניירת הייתה שגויה.
קיבלנו פורד 7 מקומות כמו שרצינו ויצאנו לדרך.

דבר ראשון נסענו לסניף Vitosha של Decathlon בסופיה כדי לעשות השלמות של ביגוד מתאים. בארץ כבר חם אבל בסופיה קר ופנינו מועדות להרים המושלגים, אבל הם כבר עברו לקיץ ולא נשאר כמעט שום דבר. ביקור בחנות ספורט ענקית אחרת הניב רק עוד פריט או שניים, אז בנינו על בנסקו להשלמת ההצטיידות.
נקודת העצירה הבאה הייתה Sofia Ring Mall, זה אמנם לא אחד מהקניונים הנחשבים אבל הוא קרוב והיינו צריכים קודם כל להחליף יורו ללבה ב-Crown כי זו הדרך הכי משתלמת (נבדק לעומק) וגם להצטייד בכרטיסי SIM לטלפון (מחיר מגוחך לגמרי יחסית לארץ – 22 ש"ח ל-4GB ו-100 דקות שיחה). חוץ מזה צריך גם לאכול כי קמנו מוקדם וארוחת בוקר במטוס (כריך) זה לא בדיוק משהו לכתוב עליו. בנוסף להכל פתחו בקניון הזה סניף חדש של Crystal Burger & Steak (למסעדה המקורית Crystal Steak House עוד נגיע בהמשך הטיול) וצריך לבדוק אותה – לא?
אז בדקנו  והיא שווה מאוד, אפילו שווה פוסט משלה – מוזמנים לקרוא 🙂

הקניון עצמו מרווח, יפה ועושה חשק לחזור לביקור בחנויות. בינתיים הסתפקנו באספרסו וקפוצ'ינו בבית קפה מתמחה, ושמחנו לגלות שבבולגריה יודעים לעשות קפה משובח.

מהקניון נסענו שעה וחצי לכיוון דרום לעיר בלגואבגרד (Blagoevgrad) שהיא גם בירת המחוז בעל אותו שם. ביקרנו בהיפרמרקט Kaufland כדי להצטייד בקצת אוכל ודברים אחרים, ואז המשכנו עוד כשעה דרומה עד למלון שלנו בעיר בנסקו (Bansko) שלמרגלות הרי פירין. בנסקו שוכנת בגובה 925 מטר מעל פני הים, אבל עונת הסקי עוד לא לגמרי נגמרה ולמרות שבעיירה עצמה כבר אין שלג, יש עוד לבן על ההרים שמסביב.
עשינו צ'ק-אין למלון, מחירי הלינה בבולגריה זולים יחסית לאירופה אז פירגנו לעצמנו מלון 5 כוכבים. התלבשנו היטב ויצאנו למרכז העיירה, קודם כל לחנות להשכרת ציוד Tsakiris (ותוך כדי לחנות אחרת להשלמת חוסרים בביגוד תרמי). שכרנו ביגוד להסתובבות בשלג ונסענו ל-Smokey Mountain מקום אירי ולא בולגרי לאכול.
מסתבר שהמעשנה שלהם לא פועלת כל יום והיו חסרים עוד כמה דברים בתפריט. מכיוון שלא בא לנו על עוד המבורגר, קבענו שיכניסו קצת צלעות למעשנה ואנחנו נחזור מחר – נפרדנו כידידים.
החלטנו לבדוק את Victoria, סניף של רשת ידועה ופופולרית (נו טוב, גם מקדונלדס זו רשת ידועה ופופולרית) המנות נעו בין בסדר ללא בסדר – אין צורך בהעלאת תמונות או בפירוט – פשוט תוותרו.
המחיר, אגב די דומה ל-Crystal – הזוי.
אחרי יום ארוך וגדוש נרדמנו די בקלות, נרגשים לקראת המסע בשלג שמחכנו לנו מחר.

 

 

פורסם בקטגוריה בולגריה 2018, בחו"ל, מסעדות, משפחה, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *