באפלו – בורגר ועוד

הובא לידיעתי בשבוע שעבר (או שמא היה זה בשנה שעברה?) שניתן לקנות בארץ בשר תאו (בופלו).
החלטתי לא להתלהב יותר מידי מראש כי בפעמים האחרונות שבדקתי יצרני נקניקיות מומלצים וכד', גיליתי שהם מגבילים את המשלוחים שלהם לאזור ת"א או מקסימום לגוש דן וכי אזור השרון מבחינתם זה בחו"ל.
אבל משק כהנוב הפתיעו לטובה ומבחינתם אזור השרון זה בהחלט בארץ.

הקמת מערך הפצה, לא כל שכן הגדלתו בהתאם לביקוש היא משימה לא פשוטה בכלל (למרות שהיא צו השעה כבר כמעט שנה – איך שהזמן טס כשנהנים מקורונה), לכן אני משתדל להיות סבלני לתקלות ולשינויים.
כשיש רצון טוב וגישה שירותית של הספק, בדרך כלל אפשר להסתדר, וכך קיבלתי בשישי בצהריים משלוח של מספר נתחי באפלו. חלקם קפואים (זה הסטנדרט) וחלקם בתהליך הפשרה כדי שנוכל להשתמש בהם לסוף השבוע.

ראשית חוכמה הסטודנט הצעיר הכין לחמניות להמבורגר. השתמשנו במתכון של ג'וש (ג'ושוע וייסמן), שף צעיר ומוכשר שלגמרי שווה לעקוב אחריו. המתכון קצת טריקי, אבל התוצאה שווה!

הלחמניות!

הצטיידנו גם בכל הרכיבים הנלווים שתפקידם לוודא שההמבורגר יהיה שווה יותר מסך כל חלקיו.

היערכות

לדעתי ההמבורגרים דקים מדי ובקוטר הרבה יותר מדי גדול (בהחלט מעבר לקוטר של לחמניית המבורגר סטנדרטית), אז השקענו קצת מאמץ בעיצובם מחדש.

זו צלחת גדולה (וכך גם הקציצה)

ההכנה הוצעה על פלנצ'ה מחורצת עם תוספת קלה של מלח ופלפל שחור גרוס (בדיעבד אפשר היה לוותר על הפלפל), בדקה האחרונה הוספנו מעל לקציצה פרוסת גאודה דקה.

לחמניה (צרובה קלות), חסה, קציצה עם הגבינה, פרוסת עגבניה, פרוסות מלפפון חמוץ, פטריות מטוגנות, טבעות בצל מטוגנות, מיונז, רוטב ברביקיו.

הבנייה

סגירה, לחיצה וביס… טעם נהדר, בשר עסיסי עם טעמים עמוקים, שילוב מוצלח של כל המרכיבים.
בן ה-9 טוען שזה ההמבורגר הטוב ביותר שאכל מימיו, הבוגרים יותר גם נהנו מאוד והסטנדרטים שלנו גבוהים.
הבשר ממש מפתיע בטעם וזה בהחלט משהו שנחזור עליו.

הערה קטנה נוספת לשיפור – הקפדה על מה בדיוק נכנס לטחינה כדי לוודא שחתיכות סחוס לא יגיעו למסה של הקציצה. אבל למרות זאת, בהחלט קציצה ברמה גבוהה מאוד!

בנוסף להמבורגרים הגיע בשר לגולאש. קוביות די גדולות, כמעט בלי שום פחת, אני מנחש שמאזור הכתף אבל אני לא בטוח. חצי מהבשר נכנס לחמין. החמין יצא מוצלח, הבשר התרכך והיה טעים.

החצי השני של הבשר נכנס לתבשיל גולאש שיצא גם הוא מוצלח.

חתיכות שייטל ונתח ואסיו הועברו להקפאה וייבדקו במועד מאוחר יותר.
שורט ריבס ייבדקו כשהם יחזרו למלאי.

עד עכשיו בהחלט מוצלח!


פורסם בקטגוריה מתכונים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *