ארוחת מעושנים #3 (חמישה מעושנים לחמישי בערב)

התגובות לפוסט ארוחת מעושנים #1 היו מצוינות.
דברים שמובנים מאליהם למי שמבשל שנים רבות (גם אם הוא מעשן מעט זמן) יכולים להיות תגליות חשובות למי שנמצא בתחילת דרכו. חששתי שאולי הפוסט היה מפורט מדי, אבל תגובות כגון "זה ממש מתכון לביצוע – איזה יופי" או "לגמרי הרגשתי שאני יחד איתך בתוך התהליך" הבהירו לי שעשיתי משהו שיכול להועיל.

רגע, בכותרת כתוב #3, ומה לגבי ארוחת מעושנים #2 – איפה היא?
היו לי כוונות לכתוב עליה פוסט (הרי היא מבוססת על סיפור שהיה באמת), אבל היו מאז עוד ארוחות ועוד התפתחויות ובסופו של דבר היא התפתחה להיות ארוחת מעושנים #3.

חמישה מעושנים לחמישי בערב

1. סלמון מעושן בזיגוג ריבת משמשים בייתית, בעשן שבבי אפרסק

2. חזה ברווז נטו, בעשן שבבי אפרסק

3. פיקניה בתיבול קייג'ון, בעשן שבבי תפוח
 

4. בייבי בק ריבס בתבלינים ורוטב ברביקיו, בעשן ענפי פקאן
 

5. שפונדרה (אסאדו) בתיבול קייג'ון ואספרסו, בעשן ענפי פקאן

ארוחה #1 הייתה לשבת בצהריים שזה זמן נוח, אבל הכנת ארוחת ערב לאמצע השבוע זה אתגר אחר. מחד – אפשר להוסיף אסאדו שדורש בישול ארוך יחסית, מאידך – נדרשת השקעה של זמן במהלך "שעות העבודה" של ימות השבוע.
התפריט גמיש, מי שלא אוהב דגים יכול לוותר על הסלמון, מי שמתקשה למצוא ברווז יכול לוותר עליו, מי שיש לו בעיית כשרות יכול לוותר על הריבס, מי שלא רוצה פעמיים צלעות (או רוצה להעביר את הארוחה לצהריים) יכול לוותר על האסאדו, מי רוצה שכל מעושן יהיה עשוי מחיה אחרת יכול לוותר על הפיקניה, ומי שלא אוהב בשר היה צריך להפסיק לקרוא מזמן.

את כל אחד מהמתכונים כבר הכנתי מספר פעמים כך שלא ציפיתי להפתעות מיוחדות.
טיפ 1: להכין משהו בפעם הראשונה כשבאים אורחים זה לא הרעיון הכי טוב.

מספר סועדים: 12

טיפ 2: אם רוצים  שאף אחד מהמעושנים לא "ייגמר" במהלך הארוחה, מומלץ לעשות קצת יותר מכל סוג, גם אם בחשבון הכללי מכינים בשר שיכול להספיק ל-20 אנשים. את השאריות אפשר לאכול בשישי וגם בשבת – מי שטורח בערב…

כמות בשר: בערך 10 ק"ג

טיפ 3: 1/2 ק"ג בשר ברוטו (בצלעות יש בערך 50% בשר) לאדם זה בסדר גמור אם לא אוכלים רק בשר

התזמון של רכישת הסלמון חשוב כי מומלץ מאוד לעבוד עם דג טרי ולא מופשר, אבל את הבשר אפשר לקנות מתי שנוח ולהקפיא. לצלעות בוודאות אין שום הבדל (חלק מהבייבי בק היו מופשרים וחלק טריים ולא היה שום הבדל בינהם) וגם לא לחזה ברווז. לגבי הפיקניה, אם יש בכלל הבדל בין טרי ומופשר הוא מתגמד לעומת איכות הנתח מלכתחילה – הפיקניה שלי הגיעה מהאטליז של סמיר.
למרות שהארוחה הוגדרה כארוחת מעשונים, היא נפתחה עם סנגריה טובה בכד אקריליק של Fox Home (המתכון ועוד מתכונים אחרים מודפסים על הכד) ועם מרק עגבניות של רונן
הארוחה לוותה בסלט עדשים שחורות
ועוד לחמים, סלטים ותוספות מצוינים מעשה ידי האורחים
ולסיום קינוחים לתפארת (גם האורחים), אבל רגע, מה לגבי התכנון? איך נערכים לכל זה?

פורסם בקטגוריה עישון, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *