אמלק, חייזרים ופיורי

מה זה אמלק? או אמ;לק?
כבר ראיתם את זה איפשהו? חושבים שאתם יודעים מה זה? הבה נבדוק.
זו הגרסה בעברית של tl;dr דהיינו (too long; didn't read) אז אמ;לק (ארוך מדי; לא קראתי).
אז בשביל מה זה טוב?
זה בא לציין הערת עורך או תגובה למשהו ארוך ומייגע שלא היה לך חשק/כוח לקרוא.

לאחרונה אני רואה שפע פוסטים שנפתחים באמ;לק, באמת?
הפוסט שלך ארוך מדי ולא קראת אותו?
אז איך בדיוק כתבת אותו?
מה שכנראה לא קראת זה את המשמעות של צירוף האותיות, כמו שכנראה לא קראת מה עושים עם האשטגים (הסולמיות האלה), כי לכתוב בפוסט שלך #מהקורהכשאנישפוךועייףמתבסלון או אפילו בצורה קריאה יותר#מה_קורה_כשאני_שפוך_ועייף_מת_בסלון זה אולי נראה לך מגניב אבל זה לא יעזור לך בגרוש, וגם לא לאף אחד אחר (מוזמנים לחפש בגוגל מה עושים עם האשטגים ;-)).

אז אחרי שהורדתי את העמלק מהראש, אפשר לעבור לדברים רציניים יותר.
פורים הגיע, הקטנצ'יק בקייטנה של הצהרון אז יש לנו הזדמנות לצאת עם שני הגדולים לחדר בריחה מספר 6. בכל זאת עברו 3 חודשים מאז החדר הקודם ובהחלט הגיע הזמן.
הפעם השקעתי יותר זמן ומחשבה בתכנון, ולאחר התייעצויות ובירורים בחרתי בפורטל Y, חדר "ותיק" יחסית שכבר פחות מופיע בביקורות אבל היכן שהוא כן מופיע, הוא זוכה לשבחים רבים.

חנינו בחניון אליפלט, 16 ש"ח לכל היום, לא רע במושגי ת"א.
המפעיל ארקדי, שהוא גם הבעלים, המתין לנו בחוץ בשמש החמימה, נכנסנו למעלית וירדנו לקומה Y.

מנהלה
השירותים נמצאים אי שם בצד של הבניין, תופעה שמאפיינת בניינים ישנים בת"א, אבל להבדיל מהשירותים של מרתף היינות, אפשר למצוא אותם לבד, לא מפואר אבל נקי מאוד.
באזור הקבלה יש מקום לשבת. מים, מיץ ובייגלה יש, את התיקים המפעיל יכול להניח עבורכם בכניסה לחדר עצמו כך שכל סוגיית המדפים/לוקרים/שמירה/מצלמות/אבטחה וכו' מתייתרת – לפעמים הכי פשוט זה הכי חכם.

הדרכה
פיתחנו שיחה על החדרים הקודמים שבהם היינו, להפתעתנו ארקדי ידע בכמה חדרים כבר היינו, וגם באיזה, ומה אהבנו ומה לא…
כשאתה הולך לפגישה עסקית אתה מנסה לברר מראש מה שיותר על מי שתיפגש איתו – נכון?
כשאתה יוצא לבליינד דייט, לא תבדוק קודם בגוגל עם מי אתה צפוי להיפגש?
אז מסתבר שארקדי השקיע ובדק מי צפויים להיות האורחים שלו, לכן גם חיכו על המושבים 2 משלוחי מנות לילדים – מושקע ומרשים עם תשומת לב לפרטים!
סיפור המסגרת טוב, ההסברים מקצועיים ומדויקים, ברור מאוד שהוא יודע בדיוק על מה הוא מדבר ולא סתם מדקלם, ולמרות שהוא בטח כבר אמר את הדברים מאות פעמים, לא ניכר בו כל שיעמום.

החדר
ההתחלה לא שגרתית, את זה מבינים כבר בשלב התדרוך. החדר עצמו גדול ומרווח ואפילו מואר היטב. רמת הגימור גבוהה למדי וניכר כי החדר והציוד מתוחזקים היטב. ישנן חידות רבות ומגוונות, אבל זה לא סתם אוסף, הדברים קשורים אחד לשני והחידות קשות עד קשות מאוד.
היינו 4 אז היה נוח ולכולם היה מה לעשות, עכשיו אני יכול להבין איך החדר מתאים גם ל-8 (לפחות מבחינת המקום וכמות הדברים) אבל רמת התיאום הנדרשת בין האנשים תקשה לדעתי על תפקוד תקין בקבוצה של מעל 5.
את 2 ההצעות לרמזים במהלך ההתקדמות דחינו בנימוס ועם מעט חשיבה נוספת הצלחנו להמשיך ללא עזרה, הזרימה בחדר טובה ויש הפתעות לרוב. לקראת הסוף באמת נתקענו על משהו אז הסכמנו לקבל רמז קטן וזמן קצר לאחר מכן היינו בחוץ – שעה וארבע דקות, אמנם לא בזמן שהקציבו החייזרים (אולי באמת צריך להשמיד את האנושות?), אבל בהחלט תוצאה טובה מהממוצע.
אנחנו היינו מרוצים וכך גם ארקדי שהציע לעבור איתנו על החדר. הוא זכר מי פתר מה, באיזה שלב הוא רצה להציע רמזים, את סדר ההתקדמות שלנו (בחדר מקבילי יש מגוון אפשרויות), אין מה לומר מקצוען אמיתי שאוהב את מה שהוא עושה. מסתבר שאת המקום שבדרך כלל דורש רמז פתרנו לבד, דיברנו קצת על האלמנטים השונים בחדר ועל סוגיות תחזוקה.
הצטלמנו, דיברנו עוד קצת, אין לחץ של זמן, המשחקים מוגדרים ברווחי זמן שמאפשרים לעבוד בנחת.
בהחלט חווייה מתקנת.

למרות שיש חתונה בערב, עדיין צריך לאכול בצהריים, אז עצרנו בפיורי בצומת יקום, את השף אבי ביטון אנחנו אוהבים עוד מימיו באדורה ולפיורי טרם יצא לנו להגיע. את הפילוסופיה שלו שאפשר לספק אוכל טוב במחיר שפוי אנחנו גם אוהבים, פיורי הוא מקום פשוט שמגיש פסטה טובה, עסקיות ב-43 וב-49 ש"ח (כן זו לא טעות), מנות לא גדולות, אבל מי צריך מנת ענק בצהריים? טעים, טרי ושירות מצוין.

את החדר השביעי אנחנו מתכננים לעשות בחו"ל – פרטים יבואו 🙂

IMG_5350S

 

 

 

 

פורסם בקטגוריה חדרי בריחה, מסעדות, משפחה, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *