אליס לא גרה כאן יותר (היא ברחה מהחדר)

מכיוון שהחופש תם והקרובים מחו"ל חזרו לביתם, את חדר הבריחה הרביעי שלנו בחרנו לעשות באותו הרכב כמו החדר הראשון, קרי המשפחה הגרעינית בלבד. מבין החדרים הפנויים במועד שהתפנה לנו בחרנו ב"עליסה בארץ הפלאות" של Questomania (#‏חדרבריחה_עליסה‬). הביקורות על שלושת החדרים שלהם די טובות והתאים לנו לנסות חדר עם תמה קלילה וסיפורית במקום רצח, פצצה גרעינית ומרגלים.

כשכותבים על משהו בכלל, ועל חדר בריחה בפרט, צריך להיזהר מאוד מספוילרים, אבל הפעם קשה לי להתאפק ואני אעשה ספויילר לעצמי, תקציר המנהלים הוא שהתאכזבנו 🙁
שאר המידע בהמשך שעלול להיתפס כספויילרים הוא אך ורק מידע הניתן לשחקנים לפני הכניסה לחדר.

ברמה הסובייקטיבית
הנחנו שמקום המפעיל 3 חדרים יהיה שונה במקצת ממקום המפעיל חדר אחד, ואכן כך הדבר, אבל לא באופן חיובי. מהרגע הכניסה ועד למועד היציאה חשנו שיש קצת ברדק, יותר מדי אנשים, לא ברור מי מטפל בך, יותר מדי רעש ובלאגן, תכנון לקוי של הזרימה במקום – וזה עוד לפני שהגענו לחדר עצמו.

אזור האירוח בסה"כ נראה טוב, יש מים (השירותים מחוץ למתחם), יש איפה לשבת, יש לוקרים לשים ציוד אבל בלי מפתחות. המפעילים מנומסים אבל אין שום תחושה שהם מתעניינים, לא לפני הכניסה לחדר, כלומר לשאול "איזה חדרים אחרים עשיתם?" וגם לא במשוב שיש לך אחרי סיום החדר. יצאנו מאוכזבים אבל לא היה נראה שזה מעניין מישהו. היחס לחלוטין לא אישי, לגמרי הרגשה של סרט נע (הפוך לחלוטין משלושת החדרים הקודמים שעשינו).

ברמה "האובייקטיבית"
הוראה שגויה 1 – הנחייה מפורשת שקיבלנו היא "בכל חפץ יעשה שימוש אחד בלבד, אם השתמשתם בו, לא תצטרכו להשתמש בו שוב" אז להידרש להשתמש בחפץ פעמיים בתוך החדר עצמו זו בעיה.
ואם זה קורה עם 2 חפצים שונים, אז זו בעיה שחוזרת על עצמה.
ואם בסיום התגובה היא "אבל אמרנו לכם תוך כדי השהות בחדר לנסות להשתמש שוב ב-X"… נו באמת

הוראה שגויה 2 -"כדי לצאת מהחדר אתם צריכים X מפתחות שבעזרתם תפתחו את הדלת" – בשלב מסוים היו בידינו X מפתחות ודלת היציאה לא נפתחה. היינו צריכים לחזור ולפתור עוד חידה שבסיומה לא קיבלנו שום דבר נוסף.
אז או שמישהו פישל בגדול בהכנת החדר ושם מפתח אחד במקום הלא נכון, או שלוגיקת החדר לוקה בפגם מהותי.

הוראה שגויה 3 – הוראה מפורשת נוספת גרמה לנו להשקיע הרבה מאמץ ולא מעט זמן ולצבור הרבה תסכול כשלמעשה היא הייתה שגויה לחלוטין ועדיף לו לא הייתה נאמרת כלל.

חוץ מזה, אם יש בלאי בחדר, תשקיעו בחידוש, במיוחד אם מדובר בדברים פעוטים כמו לעבור שוב בטוש על כיתוב של פריט כי הוא נמחק מרוב שימוש, ויש עוד דוגמאות.

עוד קצת מידע
נתקענו על שאלה אחת הרבה זמן – לגמרי טעות שלנו, הרמזים של המפעילה היו עדינים וזהירים – לזכותה.

עיצוב החדר מושקע ולא היו תקלות מכניות משמעותיות.
ההמלצה היא על 2-4  משתתפים, לטעמי 4 זה גבולי כי רמת המקבילות לא גבוהה ולא תמיד יש מה לעשות, המפעילים טוענים שמדובר על חדר שהוא גם טורי וגם מקבילי.

לסיכום: ההוראות השגויות גרמו לתסכול מצטבר ולמרות שהצלחנו לצאת במסגרת הזמן עם מידה סבירה של רמזים, החוויה הכוללת לא הייתה נעימה, גם לא 24 שעות אחרי.
"מוסך קטלני" היה ברשימת החדרים שאנחנו רוצים לנסות, אבל אולי כדאי לחשוב על זה מחדש… 🙁

 2015-09-29 S

 

 

 

פורסם בקטגוריה חדרי בריחה, משפחה, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *