איסלנד – יום #5

Friday, 13th August 2021 - יום 5
התוכנית להיום - כל מה שמסביב לקרחון
לינה: Reynivellir II
(226 אירו ללא ארוחת בוקר)

נפרדנו מההוסטל החביב, לא לפני שהעפנו מבט סביבנו ובפעם הראשונה הבנו עד כמה הוא ממוקם באזור משגע, אבל אולי ככה זה בכל המקומות בסביבה הכפרית של איסלנד.

Vatnajökull (קרחון האגמים) הוא הקרחון הגדול ביותר באיסלנד (jökull – קרחון), הוא נחלק לכל מיני קרחוני משנה באופן לא לגמרי ברור. אתמול התחלנו עם ה-hardcore, הליכה על הקרחון עצמו, והיום תכננו משהו קצת פחות מאומץ. נסענו למרכז המבקרים בפארק הלאומי Skaftafell ובחרנו במסלול הליכה אל המפל השחור Svartifoss, אבל בשלב זה הברך הכואבת של יונתן החלה לאותת שאחרי ההליכה המאומצת של הימים הקודמים היא לא מוכנה לעוד מאמץ מרוכז. גם הקטנצ'יק אותת שהוא לא בעניין ולכן שניהם נשארו לחכות מול הנוף של ההרים המושלגים, ואמא ושני הגדולים יצאו למסע. הדרך די מפרכת, וגם ההסבר של הבחורה ממרכז המבקרים שיש רק בהתחלה עליה תלולה, נשמע יותר ויותר מופרך. אבל מזג האוויר יפה ושמשי, וככל שעולים הנוף מסביב נפרש במלוא הדרו. בשלב מסוים ראינו את המפל ואפילו צילמנו, אבל לאחר כמה מטרים הבנו שזה לא המפל השחור האמיתי שאליו כיוונו, ולכן המשכנו הלאה, ואז ראינו אותו

עכשיו כבר נמלאנו מוטיבציה וירדנו אל המפל שם נחנו, צילמנו, ומילאנו מים בבקבוק שהיו נהדרים ממש. הדרך חזרה ברובה בירידה – סוף סוף קיבלנו החזר על המאמץ בהלוך.

עוד נסיעה קצרה לכנסיה מכוסה בדשא (אוקי)

משם לחוף "היהלומים" שבו חתיכות הקרחונים נשפכות לים, צפות בו וגם נסחפות אל החוף, מראות בלתי נתפסים.

מעבר לכביש – לגונת הקרחונים Jökulsárlón שם שטנו ברכב אמפיבי (הוזמן מהארץ) בינות לחתיכות קרחון.

אפילו הצלחנו לתפוס בעדשה כלב ים מציץ מהמים. טמפרטורת המים 2 מעלות, והנוף משתנה מיום ליום כי הקרחונים צפים ומשייטים, נמסים, ואחרים מתנתקים מהקרחון ומתווספים ללגונה.

משם נסיעה קצרה להוסטל שלנו ללילה זה, גם היא נטועה למרגלות הר ירוק ומרחבים. בישלנו ארוחת ערב, ושיחקנו כמה משחקי קלפים, לצד משפחה נוספת שחולקת איתנו את ההוסטל.

קישור לכל התמונות מהיום

פורסם בקטגוריה איסלנד 2021, בחו"ל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.