איסלנד – יום #3

Wednesday, 11th August 2021 - יום 3
התוכנית להיום - לדרום איסלנד
לינה: Hvoll Hostel
(241 אירו ללא ארוחת בוקר)

אחרי דחיסת כל הציוד לבגאז' של המכונית, שבנו לבית הקפה של אתמול לארוחת בוקר שלאחריה יצאנו לדרך על כביש הטבעת לכיוון המפלים הראשונים להיום – Seljalandsfoss + Gljufrabui, להלן "המפל שהולכים מאחוריו".

מכאן ואילך אנו עוברים להשתמש בתוכנת המפות MAPY (זמינה גם לנייד וגם למחשב – בחינם).
היא טובה בהרבה מ-Google Maps כמעט בכל פרמטר אפשרי ובפרט ברזולוציית תצוגה ובכל מה שקשור במסלולים רגליים.

Seljalandsfoss + Gljufrabui

הצעיר החליט שזה רעיון טוב להתקלח מכף רגל עד ראש בזרם של המפל, ואנחנו החלטנו שזה רעיון טוב להתייחס לעניין בשלוות נפש. בהמשך יש מפל שחבוי בתוך נקיק בסלע, והכל על רקע של שמש חמימה ומרבדי ירוק. קסום. התיישבנו על המרבדים לפיקניק מול המפל.

Skógafoss

המפל הזה ענק ומרהיב באמת, עם שתי קשתות בתוכו. בשלב הזה חלקנו כבר דואבים/מתעצלים ולכן רק האמצעי טיפס לתצפית הגבוהה מעל למפל חמוש במצלמה בעוד הצעיר מנסה להקפיץ אבנים על הנחל הזורם. מכיוון שהשעה כבר הייתה ארבע אחה"צ החלטנו לוותר על חלק מהתוכניות (עוד כמה מפלים) ולנסוע ישר אל

Reynisdrangar Cliffs + Beach

שם החול שחור, הקצף לבן, הים כחול טורקיז, הצוקים הם משושים לבנבנים, בקיצור יופי חלומי ורוח רצינית.

בעיירה Vik עצרנו "לתדלק" – אוכל להמשך בסופרמרקט, דלק למכונית וארוחת ערב בפאב מקומי. האוכל סביר ולאכול המבורגר תוך כדי צפייה במשחק כדורגל בשידור חי זו הדרך המושלמת מבחינת הצעיר שלנו לאכול ארוחת ערב. בדרך להוסטל הנוף משתנה למשהו שנראה לא מהעולם הזה, חזזיות לבנות ורכות מכסות סלעים עגלגלים, אז עצרנו בנקודת עצירה מותרת (באיסלנד אסור לעצור סתם בצד הכביש) והסתבר שאפילו יש שם למקום והוא

Skaftáreldahraun

להוסטל מגיעים בדרך עפר שהאוטו לא כל כך חיבב, וריח הגומי שבקע (מהצמיגים?) לא היה משמח, אבל החלטנו להתייחס לעניין בשלוות נפש (פעם שניה היום). ההוסטל מאובזר, נקי עם מטבח ענק והסברים ברורים על כל דבר. אווירה של מטיילים. הזדמנות לעשות כביסה, ולהתארגן ליום הגדול מחר – טיול על הקרחון הגדול באירופה. 

קישור לכל התמונות מהיום

פורסם בקטגוריה איסלנד 2021, בחו"ל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to איסלנד – יום #3

  1. מאת דוד שוהם‏:

    מאד נהנה לקרוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *