איסלנד – יום #12

Friday, 20th August 2021 - יום 12
התוכנית להיום - השלמות באזור ריקיאוויק
לינה: B&B Guesthouse
(229 אירו כולל ארוחת בוקר)

אחרי היום הרגוע והמנוחה של אתמול, חזרנו לתלם ליום גדוש במראות.

נפרדנו בצער מהווילה הנהדרת ונסענו לכיוון ריקיאוויק לבדיקת ה-PCR הנחוצה לפני הטיסה. כמו בכל דבר אחר שבו נתקלנו, האיסלנדים יעילים ומסודרים, וכל זאת מבלי לוותר על נועם הליכות ואנגלית מצוינת. מה שכן, הם גם יסודיים וגילינו שמטוש יכול להיכנס עמוק לאף הרבה מעבר למה שחשבנו.
כדי לפצות את עצמנו, נכנסו לקפה ומאפה במקום שאנו מניחים שהמכירות שלו עלו מאוד מאז התחלת הבדיקות (יש רק מקום אחד להיבדק בו בריקיאוויק).

משם המשכנו אל "הנהר המעשן",Reykjadalur Hot Spring Thermal River, אבל בדרך נתקלנו בתחנת הכוח של ON ובה תצוגת The Geothermal Energy Exhibition, ומכיוון שלא הספקנו לבקר בתחנה ב-Krafla החלטנו להיכנס. היה מאוד מעניין לראות וללמוד כיצד האנרגיה הגאותרמית מנוצלת גם להפקת חשמל וגם לחימום מים ל-85 מעלות והזרמתם עשרות קילומטרים לכיוון ריקיאוויק לצורך חימום הבתים תוך איבוד חום של לכל היותר 2 מעלות!

משם המשכנו לנחל, ועלינו בו קצת עד למקום שניתן לשכשך בו רגליים, כי הבנו שהדרך אל בריכות הרחצה עצמן היא מעל 3 ק"מ לכל כיוון 🙁

אחרי ההליכה עצרנו לפיצה ובירה (האמת שוויתרנו על הבירה) ב-Olverk שבעיירה Hveragerði, הפיצה טובה משמעותית מזו של שלשום.

המשכנו בנסיעה לאזור של נביעת אדים ובוץ, Krýsuvík/Seltún, המקום דומה למה שכבר ראינו במקומות אחרים, אבל עדיין שונה ושווה צפייה.

זה לא רק יפה ומסריח, זה גם עושה קולות

עוד בדרך למקום הלינה שלנו ב-Keflavik עצרנו במקום של התפרצות אדים מדהימה בשם Gunnuhver.

ועצירה אחרונה בהחלט ב-Brúin milli heimsálfa – האתר המפורסם יחסית "גשר בין יבשות" שהאמת היה קצת מאכזב. אולי קילומטרים רבים למטה יש הפרדה בין לוחות טקטוניים, אבל על-פני השטח יש גשר בין שתי גדות אבן, שאינן מרשימות יותר מאלפי מקומות אחרים באיסלנד.

ה-B&B שלנו לשני הלילות הקרובים משמש בעיקר את מי שמגיע משדה התעופה או צריך להמריא ממנו, כלומר פונקציונלי ולא יפה במיוחד. יש ארוחת בוקר בשירות עצמי בלי הגבלת שעה, שפע מים חמים ומיטות סבירות, אבל החדרים ממש קטנטנים ויש אתגר לוגיסטי בהכנת המזוודות.
לסיום היום בחרנו בביסטרו/מסעדה בשם Library Bistro/Bar, מקום חביב עם אווירה טובה ואוכל לא רע.

מחר יהיה היום האחרון שלנו באיסלנד, ונעביר אותו ברייקיאוויק עצמה.

קישור לכל תמונות היום

פורסם בקטגוריה איסלנד 2021, בחו"ל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *