איסלנד – יום 10#

Wednesday, 18th August 2021 - יום 10
התוכנית להיום - בעיקר כלבי ים
לינה: Varmaland Villa
(340 אירו כולל ארוחת בוקר)

אחרי פרידה מחלק מחיות המשק

הבוקר הזה נפתח בצפייה ב…
ניחשתם נכון, מפל כמובן, כי איך אפשר בלי foss נחמד על הבוקר – מפל Kolugljúfur.

לאחר מכן יצאנו במסע לחיפוש כלבי הים מסביב לחצי האי Vatnsnes. התחלנו ב-Osar וגם העפנו מבט, טוב נו, צילמנו כמה עשרות תמונות של הסלע Hvítserkur. שחפים צעקניים היו, אבל כלבי ים לא.

המשכנו אל Illugastadir, שם מצאנו שלטים של כלבי ים, ואחרי צעידה לא ארוכה מדי מצאנו את הדבר האמיתי שאותם הצעיר החליט לכנות בשם Sea dogs.

סיימנו בעיירת המחוז Hvammstangi שם נמצא המרכז למידע אודות כלבי הים – Selasetur Íslands, נכנסנו למוזיאון ולמדנו קצת על כלבי הים. בנוסף מצאנו (כלומר תכננו מראש) סופר כדי להצטייד במזון לימים הבאים ונסענו כשעה וחצי לכיוון אזור הלינה שלנו.

ראשית הליכה קלה לזוג מפלים השונים בתכלית זה מזה: Barnafossar ו-Hraunfossar, כי אם בבוקר היה foss, אז צריך כזה גם בערב 🙂


לאחר מכן נסענו לאזור המעיינות החמים עם הזרימה הגדולה ביותר באירופה – Deildartunguhver, האתר עצמו סגור לרגל שיפוצים, אבל המרחצאות שצמודים אליו, Krauma פתוחים, אז נכנסנו להתרעננות והרגעות.

משם נסיעה קצרה ל-Varmaland Villa שם נשהה שני לילות. ללא כל ספק זה המקום היפה, המעוצב והמאובזר ביותר שישנו בו עד כה (וכנראה גם בהמשך). המטבח מצויד בכל טוב, מספיק חדרי שינה כדי לאפשר מרווח ופרטיות, והכי חשוב – מיטות מעולות ולא רכות מידי כמו שחווינו עד כה באיסלנד. למרות השעה המאוחרת ארגנו ארוחת דגים ופסטה, והתחלנו לחשוב מחשבות כפירה על התכנון העמוס של מחר…

קישור לכל תמונות היום

פורסם בקטגוריה איסלנד 2021, בחו"ל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *