אין דברים כאלה!

אין כמו גלידה לימות הקיץ החמים ובמיוחד גלידה איטלקית. אבל מכיוון שהקיץ אנחנו בארץ ולא באיטליה, נותר לנו להסתפק בהיצע המקומי שהוא גדול למדי.
כבר טעמתי בארץ גלידות טובות ומשובחות באין-ספור טעמים קלאסיים וחדשניים, אבל כנראה שבתחום הזה תמיד אפשר לחדש ואפילו לפתח את הגלידה לדרגת אמנות של ממש.

ארטה – אמנות הגלידה

הגענו בשבת בצהרים יחד עם המשפחה מחו"ל לבדוק את המקום. מעולם לא הייתי בנחלת בנימין בשבת. הרחוב, שבימות השבוע שוקק חיים, כמעט ריק מאנשים והחנויות סגורות, למעט הגלידריה.
התקבלנו בחיוך על-ידי סיסי בעלת הבית, שמנהלת את העסק המשפחתי יחד עם בעלה מרקו ועם אמא שלה. סיסי ומרקו השתלמו באיטליה במיטב המכונים המקצועיים בייצור גלידה וגרניטה כמיטב המסורת בטוסקנה ובסיציליה, על-מנת לייצר כאן גלידות ביתיות ממרכיבים מקומיים ובאופן איטלקי אותנטי.

המשמעות של גלידה בייתית היא שאין בה מוצרים תעשייתיים, כלומר אין בסיס גלידה שמוסיפים לו טעמים. אין מחית תותים, רכז מנגו, תמציות קפה, סירופ שוקולד, צבעים מלאכותיים וכד'.
כל הטעמים שנכנסים לגלידה מיוצרים במקום ורובם ממוצרים מקומיים למעט דברים כמו שוקולד בלגי ופיסטוק איראני. את האגוזים המסוכרים מכינים במקום, את העוגה לגלידת הטירמיסו מכינים במקום, את הקפה מכינים במקום וכן הלאה.
השליטה המלאה במרכיבים מאפשרת מתן מענה לטבעונים ולרגישים ללקטוז/אגוזים/גלוטן/ביצים. באתר של הגלידריה ניתן למצוא רשימת מרכיבים של כל גלידה וגלידה, ובגלידריה עצמה תלויות תמונות של חלק מהמתכונים.

ניתן למצוא בארטה, בין היתר
גלידות איטלקיות קלאסיות – טיראמיסו, סטרטצ'לה וקרם איטלקי…
גלידות מיוחדות – לחם וחמאה, אפל שטרודל, אפרסקים ולבנדר…
גלידות קלאסיות – שוקולד תפוז, פיסטוק, וניל…
סורבה קלאסי – לימון, מנגו, תות שדה…
סורבה מיוחד – שקדים, פיסטוק, שוקולד מריר עם מבחר תוספות…
גרניטה סיציליאנית – שוקולד, קפה, לימון וקמפארי…
ועוד עשרות טעמים נוספים!

תשומת הלב לפרטים ולאיכות הרכיבים מניבה גלידות קלילות שלא יושבות בכבדות בבטן, עם עושר טעמים מופלא. הלימון לא חמוץ מדי והשוקולד לא מתוק מדי, לגלידת התות יש טעם של תות שדה אמיתי ולגלידה עם נענע יש ניחוח של נענע מהגינה ולא של תמצית. כיף גדול.

אז אחרי שטעמנוו קצת מזה וקצת מזה ועוד קצת מזה, כל אחד בחר לו את המועדפים שלו והתיישב לאכול בכיף.

הכניסה למטבח/מפעל היא מתוך הגלידריה והחלונות מזכוכית – אין סודות והכל גלוי 🙂
נכנסתי עם סיסי למטבח, קיבלתי הסבר על על תהליך הייצור, ראיתי את המרכיבים, פגשתי את אמא שלה מכינה את העוגיות לגלידה, ודיברנו על תוכניות לעתיד וטעמים חדשים שהיא רוצה לייצר. יהיה מעניין.

מומלץ ביותר לימות הקיץ ולכל השנה!
נחלת בנימין 11 – כל יום בין השעות 11:00-23:00, בימי חמיש מופעי גז' בשעות 20:00-22:00

פורסם בקטגוריה בארץ, מסעדות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *