אגוז בעשן אגוז קשה לפיצוח (לא שיר הלל של מאיר אריאל)

כבר מספר חודשים שאני לא מבקר בטיב-טעם נתניה. ההתעקשות לבצע שיפוץ משמעותי ולא לוותר על חזות של "עסקים כרגיל" גרמה למצב שבו הקונים מנווטים עם עגלות בין חומרי בנייה ופועלי בניין – סוג של חווית קנייה ייחודית באתר בנייה שהעדפתי לוותר עליה.
בשבת בבוקר בדרך לקשת טעמים, הופיעו שלטי חוצות ענק שבישרו "חידשנו את המעדנייה בשבילכם", "חידשנו את הקצביה בשבילכם" וכד' אז קפצנו לראות. המעדניה אמנם נראית הרבה יותר טוב מאשר בתקופת השיפוץ וגם קצת יותר טוב ממה שהייתה מלכתחילה, אבל האם זה היה שווה את כל המאמץ? אין לי מושג. אגב, ה"קצביה" – אטליז בעברית, נראית בדיוק אותו הדבר.
בדקנו אם יש משהו מעניין באזור הבשר. חלק מהבשר נראה טוב וחלק קצת פחות, אבל כמעט הכל יקר, לא רק יקר יותר מקשת טעמים, אלא אף מתקרב למחירים של אטליזי בוטיק, אבל מבצע אחד משך את עיני – אגוז ב-40 ש"ח במקום ב-60 ש"ח (פחות 10 אגורות על כל אחד מהמחירים) והנתחים נראו מצוינים, אז לקחתי אחד במשקל 1,750 גרם. את מבחן לחיצת האצבע הנתח עבר אז קיוויתי לטוב.

אגוז, או בשמו הרשמי אווזית – נתח מס' 14, ככל הנראה Top Round באנגלית.
בעבר הייתי פורס אותו דק ומשתמש בו כאסקלופ, אבל הפעם החלטתי ללכת על עישון.
ערבבתי יחד בכמויות זהות: סוכר חום, כמון, פפריקה, שום גרוס, תערובת מונטריאול
ופלפל שחור גרוס (חצי כמות), מרחתי היטב את הנתח והכנסתי למקרר ללילה.

למחרת הדלקתי את המעשנה עם פחמי הליצ'י וכשהטמפרטורה הגיעה ל-110 מעלות הכנסתי את האגוז פנימה והנחתי ענף אגוז (פקאן) על הגחלים – "אגוז בעשן אגוז", כיוונתי את המד-חום שיצפצף ב-62 מעלות והמתנתי כשעתיים וחצי עד שיהיה מוכן.

פרסתי דק וטעמתי,

הטעם בסדר (חסר מלח) אבל המרקם בעייתי, ניסיתי פרוסה עבה, ניסיתי עם כיוון הסיבים, ניסיתי קוביות קטנות, אבל איך שלא חתכתי לא עזר – הבשר עצמו רך אבל כלוא בין סיבים דקים וקשים. ארזתי בואקום והכנסתי לסו-ויד על 82 מעלות תוך שאני ממלמל "אני עוד אפצח את האגוז הזה".
בבוקר הוצאתי אותו (עברו 14 שעות). שליש!!! מתוכן השקית הפך לנוזלים, בהתחשב בכך שהורדתי את מעטפת השומן לפני שהכנסתי לשקית זה ממש יותר מדי.

הסיבים נמסו ונעלמו והבשר התרכך, לא לרמה של שערות מתפרקות, אבל קרוב לכך, וחוץ מזה הוא נהיה יבשושי. המלחה של הבשר וחימום בתוך הנוזלים הפכו אותו לאכיל, אבל לא יותר מזה.
מסקנה עיקרית: לא להתפתות למבצעים בטיב-טעם
מסקנה משנית: יש נתחים יותר מוצלחים לעישון

לא כל ניסוי מצליח וזה בסדר גמור – ממשיכים בדרך 🙂

פורסם בקטגוריה עישון, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *