יום 5 – 22/9/2018 מטיילים בסטרנדז'ה

Saturday, 22nd September 2018 - יום 5
התוכנית להיום - מטיילים בטבע
לינה: Motel Koziyal Rog
(100 אירו כולל ארוחת בוקר)

מהחלון במלון אפשר לראות בעיקר עצים

בארוחת הבוקר אפשר לראות…

זוג מאפים שהם הכלאה של לחם מטוגן, ספינג', פיתה וסופגניה
גוש גבינה קשה ומלוחה עד מאוד
מארז קטן של ריבה
קפה או תה (עם ניחוח עז של אורגנו)
את הילדים פינקו גם בכוס של מיץ תפוזים
משעשע…

התחלנו את הבוקר בנסיעה אל מישקובה ניבה, עתיקות תראקיות מהמאה הרביעית לפני הספירה. המפות טוענות שבקצה הדרך, מהמקום שבו חונים יש הליכה של קילומטר וחצי, בפועל מגיע כביש סלול אל האתר עצמו שבו יש פלטפורמת עץ מוגבהת ממנה ניתן לראות את הצורה העגולה של האתר.
  

משם המשכנו אל Propada, נקרופוליס שגם הוא מהתקופה התראקית אך כולל גם קברים חדשים יותר מהתקופה הרומית. כאן באמת יש הליכה מהחניה במעלה ההר בתוך היער. בדרך ראינו מספר סנאים ובקברים עצמם מצאנו עצם.
  

נסענו לכיוון Stoilovo ועצרנו בצד הדרך במפל Dokuzak, כאן אפילו נתקלנו בתיירים נוספים (בולגרים כמובן). המפל ממש בסמוך לכביש, המים קרירים ונעימים ומצאנו שני סוגי צפרדעים וגם אגוזי מלך.
   

 
המשכנו ל-Stoilovo עצמה אבל לא מצאנו בה שום דבר מעניין.

החלטנו לחפש את הריברניקה החמקמקה שלא מצאנו אתמול כשתוכנית הגיבוי היא לחזור לקובץ'.
עיון קפדני בשלוט בצידי הדרכים הוביל אותנו בדרך עפר לתוך היער, אל קומפלקס של מלון ומסעדה בצמוד לחוות גידול דגים. במסעדה היו לא מעט אנשים. כל הצוות שם לא היה מי יודע מה והיו מסביבנו לא מעט לקוחות לא מרוצים, אנחנו גם זכינו במלצרית אנטיפטית במיוחד.
האוכל נע בין בסדר לטוב וכלל בין היתר סלמון כבוש מעולה, מרק עוף סביר, פורל בגריל עם ירקות, נתחי דג חידקן, כדור בשר (ככה קוראים לקציצות בבולגריה) עם ביצי שליו.
למסעדה בקובץ' אמנם היה רק דירוג של כוכב אחד ולא שניים, אבל השירות היה הרבה יותר טוב וגם האוכל.

אחרי קצת התלבטויות החלטנו לחזור למלון, העזנו ונכנסנו לבריכה הקרה, יחד עם החיילים מהכוחות המיוחדים של חטיבה 68. תומר הפתיע אותנו בסלטה לתוך הבריכה ("למדתי ב-ijump") אז תרגלנו סלטות וקפיצות ראש למים.

"בחרנו" באפשרות האחת והיחידה לארוחת ערב – המסעדה של המלון, קיוויתי לטעום את סבא סטרנדז'ה, אבל לא היה וגם שום מרק לא היה, אז אכלנו דברים אחרים 🙂

פורסם בקטגוריה בולגריה 2018 - #2, בחו"ל, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *